söndag 10 januari 2010

The Classic V.2 - s2

Efter diskussion med Blackans Henrik Larsson och bror min har jag kommit fram till ett par olika classics. Helt sjukt att jag glömt dem/inte valt dem hittills...
Nu kan fan inte bakissöndagarna komma snabbt nog, jag vill bara droppa classics!!
Det här är classic så det stänker. Alla har hört skivan eller iaf nåt spår ifrån den, t.ex. Runs house, Mary Mary(min första favvo) eller Ragtime. Propra classics allihop! Utöver det är de givna efterfest-dängor. Vilken som helst av tidigare nämnda hade LÄTT kvalificerat sig men dheee...
En generation med frånvarande fäder har blastat sönder den här låten och tjoat med. Det är ju alltid sweet med story rap och Runs avslutning om vad som hände med förra snubben som frågat hur farsgubben fått sina pengar är galen! Arrangemanget är fett snyggt och verserna är heta, speciellt DMC's avslutande vers. "The day he died, they wrote on his grave/ that Papa died a bum, but he died brave". Så jävla juicy.
Blasta den här då, bastards!


Run DMC - Papa Crazy:




Skrivet & youtubat av Elle

3 kommentarer:

  1. En av de bästa plattorna i hyllan, alla kategorier, alla dar i veckan, Allaaaaaah Akhbar!

    SvaraRadera
  2. Blackebergs Zlatan10 januari 2010 kl. 18:27

    Jävligt tungt skit faktiskt!
    Alla nämnda är ju jävligt grymma, och man får inte heller glömma Miss Elaine.

    SvaraRadera