söndag 20 september 2009

The Classic V.38...

Mörk musik utlovad - här kommer den!

För ett par veckor sen konstaterade jag att det var dags för lite ångestmusik såhär när hösten påminner oss om dess existens.
Alla börjar vi känna av det, vare sig det blir liiite, lite svårare att gå upp för varje morgon som går eller att man börjar känna sig sjuk efter sena nattpromenader i alldeles för lite varma kläder efter champions league-fighter...

Jag kunde inte riktigt bestämma mig för vilken typ av ångest jag skulle kliva på i det här läget; uppgiven eller aggressiv.
Så jag kör en dubbel dos av ångest!


Låt/ångest nr.1
Last Emperor har släppt ett par klassiker såsom Heaven, Do you remember? och inte minst Secret wars PT I och II men här var det ju ångest vi skulle ge er så jag släpper loss dödsångesten on yo skinny black ass!
Har man en dödssjuk polare som vill snacka av sig, varför inte lika gärna sätta på mic:en och låta killen droppa den tyngsta versen rent känslomässigt genom tiderna? Go on then!


Last Emperor feat. Too Poetic - One Life:



Låt/ångest nr.2
Alla som bor i Blackan har hört the warrior chant från vår store vän: JAG BLIR SÅ JÄVLA LACK!
Inspirerade av detta föddes Gravediggaz (True story!!) och de var fett snea. Evig höst i Brooklyn vettu.
Det här var tiden innan Too Poetic blev sjuk men han var lite deppig redan innan.
Den här skivan köpte jag för att RZA och Wu-Tang var störst i min värld och det här var rekommenderat i The Source. På väg till landet i vår schyssta Citroën stannade vi till vid st: Eriksbron för en snabb inspringning till Record Hunter. Jag köpte 6 Feet Deep och kände mig jävligt säker på ett bra köp, releasedatumet var ju 9 Augusti...
Det här var alltså året efter 6 Feet Deep kom, när Meth hade släppt, Ol' Dirty hade släppt, Raekwon nyss släppt och man bara gick och väntade på Gza's skiva.

Jag pumpade Constant Elevation när vi kom fram och undrade vad i helvete det var för skiva?!
Den var inte direkt som Wu-skivorna...
Såhär i efterhand kan jag ju se att den här knäppa jävla musiken vidgade mina vyer från att ha varit väldigt, väldigt limiterade (till att bara vara väldigt limiterade).

Jag funderade på 1-800-Suicide eller Mommy What's a Gravedigga? men hittade ingen video.
Det gör inget för jag hittade:

Gravediggaz - Diary Of A Madman:




Skrivet & Youtubat av Elle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar