söndag 13 september 2009

The Classic V. 37...

Nyss hemkommen från en galen kräftskiva utanför Norrtälje i regi av Calle och Marie. Harka away - Love it!
Som vanligt spårade det ju ur mot småtimmarna, t.ex. ska ju brandsläckare BARA användas om det brinner...

På väg hem (tack Ljudas+orcherna från Jakan!) satt jag shotgun och var därmed musikansvarig.
Efter att ha bläddrat igenom hela Ljudas CD-case hade jag fortfarande inte hittat nåt ritkigt propert.
Visst, ett mixtape hit och en DB-mix dit men jag måste ha JUICE BABY!!!

På sista sidan av caset hittar jag Moment of truth med Gangstarr, från 1998, en given klassiker.
Vilken jävla succé! Det kunde knappt ha blivit bättre tänkte jag och slängde på fanskapet. Bifall från orcher samt bilrattande DJ's!
En lustig detalj är att vi slängde på plattan precis när vi drog och den varvade vid Brommaplansrondellen (efter att ha tvingats till en kreativ vändning med tillhörande tillbakavändning till festlokationen i fråga SAMT släppa av orcher över halva stan).
En kaoshelg är alltså bara en classic-platta bort!

Eftersom jag nu precis pumpat den bästa Gangstarr-skivan och eftersom den, i kassettform, satt fast i Ljudas förra bils kassettdäck och därmed var given och självskriven bilmusik för stackarn under en längre period ska jag välja en låt från skivan innan.
Alls ej dum - känn på:
Gangstarr - Code of the streets



Skrivet & Youtubat av "Elle"

2 kommentarer:

  1. där kan man ju lungt säga att du fick ta del av din juice!!

    SvaraRadera
  2. Magners tha twin legged animal thug god divine17 september 2009 kl. 21:31

    Länge sedan man såg denna vidjo må jag säga. Det verkar ju inte så lätt å va svart man i NYC! Fast rätt ballt.

    SvaraRadera