söndag 16 maj 2010

The Classic V. 20 - s2.

Grattis Tindra!
Kalas om nån timme men visst fan hinner man klämma in en classic innan det är dags att tagga till sumpan!
I Classic-serien har vi haft massa West coast, vi har haft massa East coast. Men vafan gjorde de nere i Dirty south när bajset träffade fläkten?! Var det bara Dungeon crew med Outkast och Goodie Mob? Var Ludacris ens född??
Vissa gjorde väl som de flesta: tog en bärs, grillade kycklingvingar och var utsatta för rasism från hillbilly-rednecks. Men några lirare gjorde proper musik också!
Från början från South Park (rätt legendariskt bara det!), släppte classics med Geto boys (Kan det bli mer gangsta än arga dvärgar som viftar med pickadoller?!) och Devin the dude, 40 bast i år. Farbror, pojk!
Här har Scarface (no relation to Tony Montana) tagit en annan klassisk låt och gjort om lite grann. Jag minns att när den här kom var mina föräldrar inte skilda än och min far uppskattade den här låten jämfört med all våldsam gangstarap från LA eller slumrap från New York. Han tyckte att den var melodisk och härlig och gungade med när den blastades i bilstereon i gamla volvon eller om det var cittran.
Jag skrattade för mig själv och tänkte att gamlingar inte hajar vad låtarna handlar om. Tills jag upptäckte att han inte bara fattade, han levde typ samma liv som Scarface...

Scarface - Goin' down


3 kommentarer:

  1. Hehe jag tycker iaf attlänkarna e asroliga och det e ju huvudsaken. Appropå huvud osv. - länken som inte funkar "tog en bärs" skulle man hamnat t.ex. här om man klicka på'n = http://scrapetv.com/News/News%20Pages/Business/images-4/drunk-man-in-urinal.jpg

    Hojt hojt folks

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag älskar länkarna!
    fet låt f.ö

    SvaraRadera
  3. hahaha: inte låten alltså!

    SvaraRadera