söndag 8 november 2009

The Classic V. 45...

Jag lånade deras första skiva av Jakob och tyckte att den var rätt grym. När de släppte en ny skiva var jag därför skeptisk till att köpa den så jag ville lyssna på den först.
Back in the days, pojk, fanns en skivkultur som innefattade strategiska skivköp och låningar.
I mitt kontaktnät fanns en dude som var ett år äldre än mig, han gick alltså i 8:an när jag började 7:an osv. Av honom fick jag låna denna pärla som hade ett naket bräck på skivan(snudd på anledning nog att köpa skivan - för back in the days, pojk, fanns inte internetporr utan man fick ta vara på det som fanns). Efter att ha pumpat den insåg jag att det var ett givet köp.
Inte visste jag då att de två år senare skulle släppa den kanske allra bästa skivan någonsin. Men den här var också riktigt jävla bra!
Jag gav tillbaka skivan till snubben i skolan.
Inte visste jag då att jag 13 år senare skulle åka guldtåg hem från Göteborg tillsammans med denna herre. Pekk the GAWD!


Outkast - Atliens:

ATLiens ~ Outkast from ATLien on Vimeo.



Skrivet & youtubat av Elle

2 kommentarer:

  1. SÅ FEEET! det va väntat, men ändå på tiden och hade vart värt att vänta på hur länge som helst. Elle 4 presidente!

    SvaraRadera
  2. inte visste jag när jag pumpade den back in the days att bara ett par tubstationer bort blastades den i diverse nerklottrade pojkrum...
    galet bra!

    SvaraRadera