onsdag 27 april 2011

The Classic v.17 -s2

Shit, nu börjar vi närma oss tvåårsjubileum!
Bara den här och fyra till innan vi nått 104 stycken och....waaaait a minute! Det betyder ju att det här är den hundrade klässicken! Pft, legends - time for them!!
Jahaja. Då blev det ju lite press on a fäkkäh. Vad ska man do it?
Jo det ska jag baske mig berätta, gossiljon!
Jag kör en dubbeltrubbel. Men inte två olika utan en helt ny (feg?) taktik som går ut på att jag kör en fet låt från deras första och en fet från deras andra skiva. Tänk er hur nice det blir med två nastej prylar.
Den första skivan är från -96 och eftersom gruppen härstammar från Brooklyn (otippat...), reppar de bucktown (och shoutar till boot camp på samma gång) och droppar dessutom tänkvärda och wazzade quotes som Glad I have a son, not a daughter. Obetalbart.
Låten då...ja, allt är ju nice! Men jag kan ju avslöja att jag alltid har varit svag för röstsamplingar, speciellt från låtar man känner igen...
Den kommer längre ner och för att inte inlägget ska bli längre än Snoop med Buffaloskor så vi kan ju flagga sönder den andra låten för den är legendarism hela jävla vägen till banken och hem igen med fickorna fulla!
Tänk sommaren vilket år det nu var, 2001 eller -02 kanske. Hur som helst pumpades en hel drös legendariska tapes i bandare i parker över hela stan. Var det inte diverse blamblam med Mächy var det skolgårn i bängby med BPA, häng i humlan med T-bone och klick eller jaga småbräck i rålis med Dangeross. Sköna tider och det sköna återupplevs som vanligt med musiken man blastade. Och en av den sommarens mest givna anthems (fastän den släpptes 2000) var den här.
Känn på två klässiks för att fira happy hundreds, glöggstars!
(Vid närmare kontrollräkning var det förra veckans klässik som var nr. hundra. FÄX. Jaja, skitsamma. Grattis i efterskott. Tack.)

Cella Dwellas - Line 4 Line


Cella Dwellas - Game of Death

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar