måndag 30 augusti 2010

The Classic V. 35 - s2.

Tjena bastards!
Jag är kanske ihjälslagen av ett gäng arga cirkusarbetare i Bulgarien.

Kanske bitter över att ha blivit utslagna ur Euro League.
Kanske är jag glad över att vi chockat och spöat bulgarerna borta.
Hur som haver är jag inte hemma förrän natten till måndag och tjuvkör en vecka i förväg.
Det borde väl funka ändå.
Den här skivan blev jag rekommenderad av Niklas (tror jag att han hette!) på Record Hunter - han med bäst smak.

Vid ett tillfälle -98 gav han tipset att köpa Cam'rons första skiva (som hade två-tre-fyra-fem jävligt tunga låtar men annars inget speciellt) men annars hade han ett bra average.
Den här skivan jag fick rekommenderad hösten 1997 tyckte jag var helt sjukt bra.
Först ett intro, sen en sjukt bra låt, sen en sjukt bra låt till och så fortsätter den i ungefär den stilen.

Ett bra koncept!
Jag kör dubbeltrubbel eftersom låtarna hänger ihop så fint.

För övrigt ett tema som han har fortsatt på på senare skivor. Men här började det.
Känn på...

Common - Stolen Moments Pt I



Common - Stolen Moments Pt II




Skrivet & youtubat av Elle



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar