söndag 25 april 2010

The Classic V. 17 - s2.

Då kör vi!
Det finns ett par legendariska år. 2009 såklart. 1998 var ett klassiskt år.
Man kan argumentera för att 1992 var det mest propra året men jag menar att det finns ett år som slår alla andra år på näsan! I alla fall gällande musiksläpp (och det är väl det det här handlar om, jag menar varför skulle de där åren vara så nice annars?! ÄLLÄR???)

1993. Enter the Wu-tang (36 chambers), Enta da stage, It's on (Dr. Dre) 187um killa, Lethal injection, 187 he wrote, Strictly for my N.I.G.G.A.Z, 93 til infinity, Midnight marauders, Return of the boom bap, 21 and over, Bacdafucup osv osv.
Ja, det finns ett gäng propa plattor man lånat ut och lånat för att spela av på kassettband för att blasta i sin sköna freestyle.
Men då har jag inte ens nämnt den kanske bästa skivan som kom det här året.
Den startade en helt ny våg (eller var iaf steg 2 i den vågen) som mördade konkurrensen!

En dag, detta nådens år -93, skulle min klass till stan för att göra något och då promenixade vi från skolan till tuben. Jag och en sån legend som Calle H. gick och rappade hela den här låten.
Både kunde såklart hela låten även om vissa ord inte var helt korrekta.
Och sången i refrängen fick väl en och annan flicka i ledet bakom att fnissa eftersom våra sångröster inte var riktigt färdigutvecklade. Men shit vilket classic moment!

Tänk dig själv!
Känn på...


Snoop Doggy Dogg - Who am I? (What's my name?)



Skrivet & youtubat av Elle

2 kommentarer:

  1. Legendariska animationer!

    SvaraRadera
  2. Kanske en av de mest givna klassikerna hittils.

    SvaraRadera